
POPRAWA STANU KONDYCJI FIZYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY PO POWROCIE DO ZAJĘĆ STACJONARNYCH – WALKA ZE SKUTKAMI PANDEMII KORONAWIRUSA
W tym roku szkolnym nasza szkoła bierze udział w ministerialnym programie WFzAWF pod tytułem „Aktywny powrót do szkoły” w związku z czym realizowane są dodatkowe zajęcia z wychowania fizycznego w formie zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia te przeznaczone są dla uczniów klas I-II.
Główne cele realizowane na zajęciach to:
- Przeciwdziałanie skutkom hipokinezji (siedzący tryb życia).
- Przeciwdziałanie skutkom izolacji społecznej.
- Przeciwdziałanie skutkom zdrowotnym pojawiającym się po przebyciu COVID-19 lub wspomaganie odporności organizmu.
oraz:
Psychologiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wynikającej z niej nauki zdalnej (zaburzenia lękowe, depresyjne; konsekwencje psychologiczne izolacji społecznej oraz obniżonego poziomu sprawności fizycznej i wzrostu masy ciała uczniów). Behawioralne objawy trudności psychicznych związanych z pandemią.
Jak skutecznie się komunikować? Komunikowanie się z grupą i jednostką w bezpośrednim kontakcie po długotrwałej komunikacji zdalnej. Empatia w komunikacji nauczyciel-uczeń. Udzielanie informacji zwrotnych. Indywidualizacja oddziaływań. Tworzenie klimatu motywacyjnego przez nauczyciela i uczniów.
Jak motywować? Wzbudzanie i utrzymywanie motywacji do systematycznej aktywności fizycznej. Przeciwdziałanie spadkowi aktywności fizycznej wynikającemu z pandemii.
- Robię to, co lubię – przyjemność/radość jako czynnik motywujący dzieci do aktywności fizycznej.
- Robię to, co robią moi koledzy – znaczenie motywów społecznych aktywności fizycznej.
- Robię to, co mi dobrze wychodzi – rola poczucia własnej skuteczności.
- Robię to, co mój idol (rodzic i nauczyciel, inny idol) – znaczenie modelowania zachowań w kontekście aktywności fizycznej.
Jak zrekonstruować grupę? Wzmacnianie relacji społecznych w grupie rówieśniczej po okresie izolacji społecznej. Jak pomóc w utrzymaniu dobrego nastroju? Maksymalizacja korzyści emocjonalnych płynących z aktywności fizycznej jako element przeciwdziałania skutkom pandemii w sferze afektywnej.